Thuis in zowel de wereld van multinationals als start-ups, adviseert Allard cliënten over IT, IE, Privacy en digitale wetgeving. Concreet en met veel enthousiasme, want met lange en complexe taal bied je weinig meerwaarde.
“De uitdaging bij het creëren van privacy bewustzijn binnen een organisatie zit in het meekrijgen van werknemers, omdat dit om gedragsverandering vraagt. Deze verandering behaal je door het belang van privacy aan te kaarten. Dit doe je door juist met een positieve benadering te laten zien wat de toegevoegde waarde van een sterke privacy cultuur is. Daarnaast helpt een goede dosis overtuigingskracht en wat geduld hier ook bij.”
Mijn laptop klap ik het liefst pas dicht als ik weet dat mijn cliënten zich, met hulp van mijn advies, weer volledig kunnen focussen op hun business. Door een relatie op te bouwen met de cliënt en de organisatie te doorgronden, hoop ik dit elke dag waar te maken. “Buiten mijn werktijd doe ik graag aan kitesurfen en ben ik ook echt een wintersport fanaat.”
Naast het onderwerp privacy volgt Allard nauwlettend de ontwikkelingen van aanstaande EU-wetgeving. Denk hier bijvoorbeeld aan de DSA, de DORA en de AI-act. Deze nieuwe Acts hebben o.a. als doel de rechten en vrijheden van burgers nog beter te beschermen, maar ze maken het juridisch speelveld wel complexer. Door de complexiteit hiervan weg te nemen met helder en pragmatisch advies, denk ik het verschil voor cliënten te maken.
“Tot slot geloof ik er sterk in dat samenwerking je verder brengt. Hier word je op de Halsten werkvloer vaak aan herinnerd, doordat men van elkaar wil leren en open staat voor nieuwe inzichten. Alleen ben je weliswaar sneller, maar samen kom je verder.”